Silo ontwikkelt brand identity voor Nederlands Veteraneninstituut

Op 1 januari 2021 gaat het Nederlands Veteraneninstituut van start: één organisatie voor erkenning, waardering, zorg en onderzoek voor alle Nederlandse veteranen. Silo is geselecteerd om het nieuwe instituut te ondersteunen bij de ontwikkeling van de merkidentiteit.

Nederland kent meer dan 115.000 militaire veteranen: oud-strijders uit de Tweede Wereldoorlog en van het KNIL, maar denk ook aan vredesmissies, zoals Libanon, de Balkan, Afghanistan, Mali en Irak. Nederlandse veteranen zijn in opdracht van onze democratisch gekozen regering ingezet onder oorlogsomstandigheden of daarmee vergelijkbare situaties.

Door het samengaan van zes veteranenorganisatie ontstaat één loket waar veteranen terecht kunnen met al hun vragen. Het Nederlands Veteraneninstituut vormt tevens het landelijk aanspreekpunt voor de samenleving en de plek waar capaciteit en expertise op het gebied van veteranenondersteuning, zorg en onderzoek samenkomen.

De zes organisaties/organisatiedelen die samengaan zijn de Stichting het Veteraneninstituut, de Stichting Nederlandse Veteranendag, de Stichting de Basis, het programmabureau van het Landelijk Zorgsysteem voor Veteranen (LZV), de zorgcoördinatie van ABP/APG, en de coördinatie van het nuldelijns ondersteuningssysteem van het Veteranen Platform. In totaal zijn ruim 200 medewerkers betrokken bij het nieuw instituut.

Silo is goed op de hoogte van de relevante thema’s rondom veteranen. Al ruim tien jaar werken we samen met de Stichting Nederlandse Veteranendag. De organisatie en opzet van de Nederlandse Veteranendag blijft de verantwoordelijk van het Nationaal Comité Veteranendag. Het nieuwe Nederlandse Veteraneninstituut zal de uitvoering van de dag op zich nemen.

Dennis Flinterman

Meer weten?

Bel of e-mail Dennis