Branding voor Invest-NL: impact investor van Nederland

In aanwezigheid van Minister Wopke Hoekstra van Financiën en Eric Wiebes van Economische Zaken en Klimaat) is Invest-NL de officiële start van gegaan. Invest-NL gaat als private onderneming, onder leiding van Wouter Bos, ondernemingen financieren die Nederland duurzamer en innovatiever maken. Silo ontwikkelde de merkidentiteit voor de organisatie.

Met een aandelenkapitaal van 1,7 miljard euro ligt de focus van Invest-NL bij de start op de energietransitie en op innovatieve snelgroeiende bedrijven (scale-ups). Invest-NL wil de markt verruimen en financierbaar maken wat niet financierbaar lijkt. Impact staat daarbij voorop.

Als Invest-NL hebben we stevige ambities: wij willen in vijf jaar tijd de hoeveelheid risicokapitaal voor de energietransitie verviervoudigen.

Wouter Bos , CEO Invest-NL

Silo ondersteunde Invest-NL in de oprichtingsfase met de ontwikkeling van de merkpropositie en maakte een passende visuele identiteit die dynamiek en groei uitstraalt.

Naast de merkidentiteit, logo en brand movie ontwikkelde Silo ook in samenwerking met Driebit de website voor Invest-NL. Ontwerpbureau Stout/Kramer vertaalt de merkidentiteit naar verschillende communicatiemiddelen.

00:00/00:00
Dennis Flinterman

Meer weten?

Bel of e-mail Dennis