The future is now: branding ondersteunt DCHI bij co-creation

Hoe kunnen we digitalisering inzetten om een positieve impact te realiseren in de humanitaire context? Dat was de hoofdvraag op het interactieve event dat de Dutch Coalition for Humanitarian Innovation (DCHI) organiseerde tijdens ImpactFest in Den Haag op 5 november 2019.

Silo ontwikkelde een activerende branding toolkit waarmee de organisatie zich op een vernieuwende manier positioneert. Door de leden van de coalitie – overheden, kennisinstellingen, de academische wereld, bedrijven en humanitaire organisaties – direct deelgenoot te maken van de identiteit, wordt de missie en werkwijze van DCHI krachtig en effectief gecommuniceerd.

Na een keynote van Yuri van Geest over de convergentie van innovaties in ICT, biotech, nanotechnologie, kunstmatige intelligentie en nieuwe energie, onderzochten de deelnemers in een co-creatie-workshop hoe de verschillende technologische innovaties in de praktijk kunnen worden ingezet voor noodhulpvraagstukken. De uitkomst hiervan vormt een concrete basis voor nieuwe vormen van samenwerking en ontwikkelprogramma’s van DCHI.

Foto: Gerrit de Heus/ImpactCity Den Haag

DCHI ontwikkelde het event-programma en de inhoud van de co-creatiesessie in samenwerking met social service design bureau Afdeling Buitengewone Zaken.

Dennis Flinterman

Meer weten?

Bel of e-mail Dennis