Dag 2020! Hallo 2021!

Het jaar 2020 is bijna voorbij. Een jaar waarin heel veel anders was. Een jaar waarin het aanpassings- en uithoudingsvermogen van ons allemaal flink op de proef werd gesteld. Maar ook een jaar waarin wij met veel plezier hard gewerkt hebben aan mooie, belangrijke en innovatieve projecten – een korte terugblik.

Aan het werk - maar anders

Vanuit huis werkten we in de eerste helft van het jaar hard aan het nieuwe hoofdkantoor voor Unilever Benelux in Rotterdam. Silo ontwikkelde een spatial branding strategie waarin de verschillende merken en ambities op een logische manier samenkomen.

Unilever Benelux - Hofplein 19, Rotterdam

Ook startten we ons eigen onderzoek naar de werkomgeving na COVID-19. Juist waar thuis en op kantoor werken gecombineerd wordt, kunnen branded environments positieve impact hebben op teamvorming. Deze ervaring en kennis zetten we in voor een gloednieuw project voor Nationale-Nederlanden.

Voor onze zorg

In september is het nieuwe Saxenburgh Medisch Centrum in Hardenberg in gebruik genomen. Silo ontwikkelde een visual narrative dat goede zorg en liefde voor de regio combineert in ontwapenende infographics.

Saxenburgh Medisch Centrum - Foto Mike Bink

Aan de andere kant van de wereld werken we aan de merkidentiteit voor het in aanbouw zijnde Sint Maarten General Hospital. Verder waren Rene en Rogier gastdocent aan de Rotterdamse Academie voor Bouwkunst. Ze inspireerden en ondersteunden de studenten in de studio ‘Nieuwe zorg voor de toekomst’.

Op die fiets!

Het wereldwijd gebruik van fietsen neemt toe – onder andere door de Covid-19 pandemie. Nederland is uiteraard een koploper op het gebied van fietsinfrastructuur. In de zomer werd de fietsparkeergarage onder het Koningin Julianaplein in Den Haag in gebruik genomen. Een enorme “space-age airport” voor fietsers, aldus Lonely Planet, in een van de vele publicaties over het project.

Maar het bleef niet bij Den Haag, ook in de stalling bij Station Zwolle zorgde Silo voor toegevoegde waarde en beleving.

Je fiets parkeren in Den Haag... en in Zwolle.

Wanneer we weer samen van cultuur mogen genieten

Volgend jaar wordt een nieuwe icoon in Den Haag geopend: Cultuur- en educatiecentrum Amare. Silo is strategisch partner in de merkontwikkeling van Amare. Dat gaat van positionering en visuele identiteit tot wayfinding en visitor experience.

00:00/00:00

Amare brand movie

Depot in Rotterdam (foto Ossip van Duivebode) en Amare in Den Haag

Dat laatste doen we ook voor Rotterdams icoon dat ook volgend jaar zijn deuren zal openen: Depot Boijmans van Beuningen.

Nog heel veel meer

Verder werd in januari Invest-NL gelanceerd en maakten we met EMMA campagnes over het taboe op schulden en starten op de woningmarkt. De jaarlijkse campagne voor Veteranendag kreeg uiteraard een huiselijk tintje.

We zetten onze samenwerking met Albert Heijn door voor verschillende nieuwe projecten en werkten we aan merkidentiteiten voor het VanderSat, het Nederlands Veteranen Instituut, Invest International, en de Dutch Coalition for Humanitarian Innovation.

Tijd om te ontspannen dus en met nieuwe energie in januari weer aan de slag te gaan. Op naar 2021!

Rogier Coopmans

Meer weten?

Bel of e-mail Rogier