Dag 2021! Hallo 2022!

Het jaar 2021 was van A tot O een achtbaan: in lockdown, met een avondklok, getest, gevaccineerd en versoepeld en toen weer alles dicht. Maar het was ook een jaar waarin we stevig doorwerkten aan prachtige en vernieuwende projecten op het snijvlak van merkbeleving en de ruimtelijke omgeving. Tijd voor een korte terugblik!

Ultiem circulair

De zero-waste revitalisatie van de kantoren van Nationale-Nederlanden in Rotterdam en Den Haag is ultiem circulair. Het ontwerp wordt geheel uitgevoerd met hergebruikte of innovatieve duurzame materialen. Voor de hybride co-work spaces en een speciale event space in Den Haag ontwierpen we een serie prachtige ruimtelijk interventies waarin de merkwaarden van NN centraal staan.

Work in progress voor NN

We startten ook aan toffe nieuwe spatial branding opgaven voor het NVM hoofdkantoor en Nemag, maker van enorme innovatieve 4-draads grijpers.

Voor de kunst

In november ging Depot Boijmans van Beuningen eindelijk open. We konden al onze kennis en expertise kwijt in de ontwikkeling van een unieke bezoekerservaring in het eerste publiek toegankelijke kunstdepot ter wereld. Van wayfinding tot interaction design: we maakten van alles proefopstellingen en deden een uitgebreide gebruikerstest.

Ook Amare, het grootste cultuurgebouw van Nederland, verwelkomende in het najaar de eerste bezoekers. Naast de doorontwikkeling van het merk, werkten we hard aan passende wayfinding en signage. Beide nieuwe iconen zijn een bezoek meer dan waard, wanneer dat weer kan.

Wayfinding voor Amare

Prijzenregen

In 2021 daalde een ware prijzenregen neer op de fietsparkeergarage onder Koningin Julianaplein in Den Haag. Naast onder meer een gouden lamp Dutch Creativity Award, een gouden ADC New York Award en de AZ Award werd het project door de jury van de Dezeen Awards uitgeroepen tot Design project of the Year.

Het project houdt met zoveel dingen rekening: menselijk welzijn, de leefomgeving, en hoe we in de toekomst willen leven. Het geeft blijk van een andere aanpak met een nieuwe focus, en stelt de behoeften van fietsers voorop.

Jurycommentaar , Dezeen Awards

00:00/00:00

Nog veel meer

Winkelcentrum Zuidplein wordt uitgebreid en flink vernieuwd; in 2021 ontwikkelde Silo voor de nieuwbouw een plan waarin branding en beleving samenkomen. In 2022 gaan we dit doorvertalen in het bestaande shopping center.

We werkten aan brand innovation voor premium resort Hof van Saksen en ontwikkelden een ruimtelijk concept voor op het park. Ook gingen we aan de slag voor de Centrale Bibliotheek Den Haag die momenteel wordt verbouwd. Volgend jaar gaan deze projecten in uitvoering.

Kortom, we kijken ondanks de vele uitdagingen met veel plezier terug op het afgelopen jaar en gaan nu verdiend even offline om op te laden. Happy 2022!

Rogier Coopmans

Meer weten?

Bel of e-mail Rogier