Nederlandse Veteranendag zet samenwerking met Silo door

De Stichting Nederlandse Veteranendag zet de samenwerking met Silo door. Dat is de uitkomst van een aanbestedingsprocedure. De komende jaren zal Silo de NLVD opnieuw adviseren op het gebied van branding en communicatie, en de campagne-uitingen ontwikkelen. In 2020 ontwerpt Silo voor de tiende keer op rij het campagnebeeld.

De Nederlandse Veteranendag is een nationaal evenement waar heel Nederland de meer dan 115.000 veteranen bedankt die zijn ingezet in dienst van de vrede, nu en in het verleden. Veteranen zijn mannen en vrouwen van alle leeftijden en verschillende missies: oud-strijders uit de Tweede Wereldoorlog en van het KNIL, maar ook deelnemers aan vredesmissies in onder meer Libanon, de Balkan, Afghanistan, Mali en Irak.

Tijdslijn van campagnes voor Veteranendag 2011-2019.

Het hoogtepunt van Veteranendag is het kleurrijke defilé in de binnenstad van Den Haag. Onder toeziend oog van Koning Willem Alexander marcheren meer dan 4.000 veteranen en militairen, gevolgd door historische en moderne legervoertuigen, rond de Hofvijver.

De communicatie en campagnes van Nederlandse Veteranendag zijn gericht bewustwording. Het doel is dat we allemaal begrijpen waar Veteranendag voor staat; dat we weten wat veteranen hebben meegemaakt, en waarom een nationale feestdag ter ere van deze groep meer dan terecht is.

In 2019 werden voor het eerste twee campagnes ontwikkeld: één voor Veteranendag zelf en één die alle Nederlanders stimuleert de witte anjer te dragen: het symbool van waardering voor de veteraan.

Zoals altijd vindt Nederlandse Veteranendag plaats op de laatste zaterdag van juni, in 2020 is dat op 27 juni. De nieuwe campagne zal medio mei gelanceerd worden.

Dennis Flinterman

Meet weten?

Bel of e-mail Dennis