Nieuwe visuele identiteit voor Woonplus Schiedam

Woonplus Schiedam is een veelzijdige en maatschappelijk betrokken woningcorporatie. Silo ontwierp een nieuwe visuele identiteit en logo voor de organisatie. De nieuwe stijl is op 1 juli 2019 gelanceerd en wordt gefaseerd in gebruik genomen.

“We wilden een huisstijl die onderscheidend en herkenbaar is en past bij het Woonplus van nu”, vertelt Henny Verboon, Senior medewerker Verkoop & Marketing. “Verder hadden we behoefte aan een praktisch en uitlegbaar logo.”

Uit voorstellen van drie bureaus, koos Woonplus voor het ontwerpvoorstel van Silo. De visuele identiteit weerspiegelt de open en positieve houding van Woonplus. De frisse kleuren en duidelijke typografie stralen diversiteit en nuchterheid uit.

“Woonplus wil met de diverse huurdersgroepen en organisaties steeds in dialoog zijn over wonen. Dat komt terug in het icoon in het logo. Dat is een praatwolk en tegelijkertijd een huis”, zeg Henny. “Fotografie speelt in het concept van Silo ook een belangrijke rol; het benadrukt dat de mens centraal staat.”

De serie foto’s kwam tot stand in samenwerking met fotograaf Eric Borst.

Bekijk de gehele case over Woonplus hier.

Dennis Flinterman

Meer weten?

Bel of e-mail Dennis