Optimale visitor experience voor nieuw Feyenoord Stadion

Rotterdam krijgt een iconisch nieuw stadion op een prachtige locatie aan de Maas. Op 6 mei 2020 is de aanvraag voor de omgevingsvergunning voor het nieuwe Feyenoord Stadion ingediend.

Silo is in deze fase betrokken als adviseur op het gebied van branding en wayfinding. Samen met onder meer Feyenoord City, OMA en Lola Landscape werken we aan een veilige en onvergetelijke visitor experience in het nieuwe stadion.

Het stadion ligt aan de levensader van Rotterdam: de Maas. Vanaf een verhoogd plein rondom het stadion heb je geweldig zicht op de stad en de rivier. Op deze bruisende plek komen supporters en fans samen voorafgaand aan een wedstrijd of evenement. Midden op het plein staat het alzijdige stadion: een perfect komvorm tussen twaalf kloeke kernen.

Als het nieuwe Feyenoord Stadion uitverkocht is, zijn er ruim 63.000 toeschouwers. De sfeer en uitstraling bij een wedstrijd, concert of ander evenement vormen een belangrijk onderdeel van de beleving. Daarnaast is het voor de grote en zeer diverse groep bezoekers van belang dat iedereen – ongeacht de drukte – veilig, gemakkelijk en snel z’n plek kan vinden. Een integrale visie op branding en wayfinding zorgt voor een optimale totaalervaring voor, tijdens en na een bezoek aan het stadion.

Beeld: © OMA

Rene Toneman

Meer weten?

Bel of e-mail Rene