Hoe help je starters hun kansen op de woningmarkt te vergroten?

De woningmarkt is krap. Dat geldt zeker voor starters: zij hebben het vaak moeilijk om een geschikt huis te vinden dat binnen hun budget valt, of het nou een koophuis of een huurhuis is. De belangrijkste woningmarktexperts in Nederland hebben hun krachten gebundeld om starters te helpen.

Er is veel informatie beschikbaar voor starters, maar dat staat verspreid over veel verschillende plekken. Op het online platform ‘Starten op de Woningmarkt’ is betrouwbare informatie over het huren of kopen van een eerste huis op één centrale plek samengebracht. Door de informatiepositie te verbeteren hopen de initiatiefnemers de kansen voor starter te vergroten. Er is namelijk meer mogelijk dan je denkt.

De website is gelanceerd tijdens de ‘De Week van de Starter’ (28 september tot en met 4 oktober 2020). Tijdens deze landelijke campagneweek is er volop aandacht voor starten op de woningmarkt en worden er verschillende informatieve (online) events en activiteiten georganiseerd. De website vormt ook na afloop van de week de centrale informatiebron over het huren of kopen van een eerste huis. De positie van starters is natuurlijk niet in één week verbeterd.

Silo ontwikkelde in samenwerking met EMMA het online platform, de visuele identiteit van de campagne en de campagnestrategie. De fotografie werd ontwikkeld met fotograaf Erik Borst.

De website ‘Starten op de Woningmarkt’ en de campagne voor de ‘Week van de Starter’ zijn ontwikkeld in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Aedes, Nederlandse Vereniging van Banken, Verbond van Verzekeraars, VBO, Vastgoedpro, NVM, De Hypotheekshop, SVn, Vereniging Eigen Huis en NHG.

Dennis Flinterman

Meer weten?

Bel of e-mail Dennis