Intrakoop

Samen goede zorg betaalbaar maken

De kwaliteit en betaalbaarheid van de zorg: het is één van de meest complexe maatschappelijke vraagstukken van deze tijd. Verregaande inkoopsamenwerking kan bijdragen aan kostenbeheersing en de ontwikkeling van meer transparante oplossingen.

Helder profiel

Hoe zorg je ervoor dat je als grootste inkooporganisatie van Nederland gezien wordt als een betrouwbare en oplossingsgerichte partner? Met bijna 60 jaar ervaring werd Intrakoop door leden als deskundig gezien, maar niet als eigentijds. De nieuwe merkstrategie en visuele identiteit zorgen voor een helder profiel.

Samenwerking: daar draait ons werk om. Silo heeft ons geholpen door de merkwaarden van Intrakoop scherp te krijgen en onze ambitie en belofte aan de leden krachtig te verwoorden. Op basis daarvan is een prachtige visuele identiteit ontwikkeld die echt bij ons past.

Frank Kaptein , directeur/bestuurder Intrakoop

Grootste inkoopcoöperatie van de zorg

Intrakoop is de grootste inkoopcoöperatie van de zorg. De organisatie heeft diepgaande kennis van de zorgsector, de leveranciersmarkt én het inkoopproces. De contracten die Intrakoop namens haar leden afsluit met leveranciers zorgen voor meer kwaliteit en besparing van geld en tijd. Dat komt uiteindelijk ten goede van de cliënten en patiënten.

De illustratiestijl is ook gebruikt voor een naamsbekendheidscampagne specifiek gericht op bestuurders in de zorg.

Research-based merkstrategie

Research-based merkstrategie

Onderzoek en werksessies, zowel binnen als buiten de organisatie, vormden het startpunt voor ontwikkeling van de merkstrategie. Wat is de indruk die de leden, gebruikers en leveranciers hebben Intrakoop? Wat zijn hun verwachtingen? Op welke manier willen ze samenwerken? Card-sorting werd ingezet om de productsegmenten beter in te delen. Sessies met medewerkers zorgde voor interne borging van de merkstrategie.

Deskundig en persoonlijk

De kennis en bevlogenheid van de medewerkers van Intrakoop staat centraal in de nieuwe merkidentiteit. Op de heldere nieuwe website zijn de adviseurs en productmanagers nadrukkelijk aanwezig en gemakkelijk benaderbaar: je kunt ze altijd bellen. Ze denken graag actief met leden mee door de beste oplossingen te vinden of door maatwerk te leveren.

Kennisplatform voor zorginkopers

Door samenwerking en het delen van kennis te benadrukken positioneert Intrakoop zich als kenniscentrum. Veel informatie over ontwikkeling van inkoop in de zorg is beschikbaar in de online kennisbank. Aan de website zullen in de toekomst handige web-apps worden gekoppeld. Zo versterkt Intrakoop haar positie als kennisplatform voor zorginkopers. In 2019 is een mediacampagne ontwikkeld om de bekendheid van Intrakoop onder bestuurders te vergroten.

KlantIntrakoopJaar2018
Dennis Flinterman

Meer weten?

Bel of e-mail Dennis