

Branding en beleving voor uitbreiding Winkelcentrum Zuidplein
Winkelcentrum Zuidplein, een van de grootste overdekte winkelcentra van Nederland, breidt uit. De nieuwbouw is een onderdeel van de gebiedsontwikkeling Hart van Zuid. In nauwe samenwerking met TomDavid Architecten is een gevelbeeld ontwikkeld waarin branding zorgvuldig geïntegreerd is met de architectuur.
Met het project zet Silo zet de langdurige samenwerking met Albert Heijn door. Naast Albert Heijn biedt de uitbreiding ook plaats aan Amazing Oriental, een nieuwe Q-Park parkeergarage voor fiets en auto, horeca en diverse dagwinkels en verszaken. De nieuwbouw sluit goed aan op het bestaande Zuidplein dat momenteel ook vernieuwd wordt.
Vanaf het gerevitaliseerde busstation en vanuit de metro ervaren bezoekers van het gebied een gevelbeeld waarin de winkelformules in de uitbreiding zich op subtiele manier presenteren. De toepassing van branding en signage is integraal onderdeel van de gevel en draagt overdag en in de avond positief bij aan de beleving van het gebied.

Zowel overdag als in de avond draagt de gevel bij aan positieve beleving van het gebied.

Voor de uitbreiding van 5.000 m2 hebben de gemeente en ontwikkelcombinatie Ballast Nedam Development en Heijmans Vastgoed contracten gesloten met Portico Investments en Q-Park Nederland. In Hart van Zuid ontwierp Silo eerder reeds samen met Kraaijvanger Architects het entreegebied van Zwemcentrum Rotterdam.
Impressies: TomDavid Architecten/Silo
